Refugium setup

Discussie in 'Algen & Wieren' gestart door nicoeniris, 1 mei 2018.  |  Print Topic

1. nicoeniris

nicoeniris Red sea max 250 Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    794
    Voornaam:
    Nico
    Hey dreamreefers, wie heeft er wat tips and trick voor een deftig refugium te maken? We hebben al een gedeelte van de sump (20liter)ingericht met 2 bakjes miracle mud . Hierboven ligt een stekkenrooster met wat levendsteen en cheato wier. Als verlichting heb ik een 15 watt plant growth led en 2 t5 balkjes van 14 watt..toch hebben we bijna geen groei in ons wier.. .wat doen we mis? Alle tips en commentaar welkom :) grts

Laatst bewerkt: 8 mei 2018
  2. P.B.

P.B. Aquariaan Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    151
    Voornaam:
    Patrick
    Hoi, hoe staat het inmiddels met de groei? En zie je al positieve reacties door de miracle mud i.v.m. microleven? Vooral naar dit laaste ben ik erg nieuwsgierig.

Mvrg. Patrick

3. nicoeniris

nicoeniris Red sea max 250 Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    794
    Voornaam:
    Nico
    Hoi Patrick, tot nu toe zit de groei van het wier er steeds meer in. Microleven zie ik spijtig genoeg nog niet maar komt hopelijk wel..ze zeggen dat je een week of 5 geduld moet hebben..ik zie wel al positieve effecten op de koraal..de poliepen van de hystrix en monti schijf staan mooier open..tot nu toe zie ik alleen maar positieve resultaten :) grtz

Deel Deze Pagina

Laden...