Alg problemen

Discussie in 'Algen & Wieren' gestart door psycho1, 29 dec 2016.  |  Print Topic

1. psycho1

psycho1 yggdrasil Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    555
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    4.450
    Voornaam:
    hans
    Ik heb last van bryopsis alg op mijn steen. Wie kent er manieren om hiervan af te geraken? Zeeegel en dergelijke gaat er gewoon naast.

Ook heb ik last van een of andere alg op de achterwand. Iemand hier znig idee over wat het is en hoe op te lossen?

Foto bijge oegs van achterwand IMG_20161229_185058.jpg IMG_20161229_185047.jpg

2. Gadget

Gadget Aquariaan Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    467
    Voornaam:
    Eric
    Bryopsis kan je aanpakken met Kent Marine Tech M Magnesium oplossing. Het wordt gezegd dat er onzuiverheden in deze magnesiumoplossing zitten waar bryopsis niet tegen kan. Deze methode werkt niet bij iedereen. Een andere manier is een bryopsis etende slak (Elysia cristata), deze wordt weleens aangeboden in winkels.

De alg op je achterwand lijkt op kiezelalg maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Kiezelalg kan veroorzaakt worden door een te hoog silicaat gehalte. Dit komt voor in kraanwater en zou dmv een harsfilter uit je osmosewater gefilterd moeten worden. Rowaphos kan het silicaat eruit halen.

3. psycho1

psycho1 yggdrasil Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    555
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    4.450
    Voornaam:
    hans
    betreffende achterwand

Mijn water word gemaakt met een ionenwisselaar en is normaal vrij van si.Plus ik heb continu een zakje si verwijderaan incl carbon erin hangen in de sump.
    Si word ook regelmatig geeten en staat steeds op 0

Betreffende bryopsis

Er staat al wel wat steenkopraalin . Als je de tech m van kent gaat gebruiken zeggen ze het mg boven de 1500 te zetten . Gaan de koralen hier niet te veel last van ondervinden of de vissen en andere levende dieren ??
    Verder vind ik ook nergens een duidelijke handelswijze met dit product. En helemaal niet waar het nog te verkrijgen is

4. Gadget

Gadget Aquariaan Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    467
    Voornaam:
    Eric
    Ik had met Kent Marine Tech M de magnesiumwaarde op 1600 ppm staan. Mijn vissen, opruimploeg, leder- en sps koralen hadden er geen last van. Zachtere koralen zoals oren en een rhodactis hadden er wel last van.
    Kent Marine Tech M was niet in Nederland te krijgen toen ik er naar zocht. Ik heb uiteindelijk via een webwinkel vanuit de VS laten komen.

Betty vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

Laden...